tirsdag 4. juni 2013

Bøker på vent, både på den ene og andre måten

Nå som utesesongen er i full gang, og dagene så lange at kveldene og nettene nærmest er ikke-eksisterende, blir det litt mindre lesing enn ellers. En annen konsekvens av det evige dagslyset, er at jeg sitter mindre ved Mac´en- ergo begynner jeg å få et visst etterslep når det gjelder bokomtaler...
I tillegg er turene innom biblioteket like regelmessige som før, fristelsene er like store som ellers og når sant skal sies, så er selvdisiplinen også helt som den pleier!
Som om ikke det skulle være nok, så dukker uleste bøker frem fra glemselen. Nå sist var det denne boka jeg fikk en påminnelse om- av godeste Beathe, på bloggen hennes sist søndag!
24 år gamle Rukhsana jobber som journalist i Kabul da hun en dag blir innkalt til ministeren for utbredelse av dyd og forebyggelse av last. Han vil at hun ved å lære bort cricket til ungdom, for å bidra til å gi landet et bedre internasjonalt rykte. Rukhsana derimot, ser at cricketplanene kan være en åpning for å hjelpe slektninger ut av Afghanistan...

Som dere skjønner passer det usedvanlig bra at det er gråvær og kun åtte grader ute i dag. Det betyr kanskje at jeg i det minste kan komme litt innpå når det gjelder de omtalene. Kankje jeg får lest litt? Kjørt en runde med støvsugeren? Fått unna litt klesvask? Besøke noen fine bokblogger? Bare sånn at jeg er sikra flere fristelser og nye tilføyelser på den eviglange ønske-lese-lista ;o)

I Beathes bokhylle står det flere bøker på vent- ikke bare hennes egne, men også andre bokbloggere viser fram noe av det de har på vent i dag. Inn og kikk!! Husk;
det er lov å la seg friste!

7 kommentarer:

  1. Visst er det lov å la seg friste! Har ikke kommet så veldig langt avgårde i denne ennå for jeg holder på med "Innlandshete" og "Det uimotståelige blåbærbakeriet" også.Men jeg ser frem til å lese videre i denne for den virker veldig bra så langt jaffal. Ha en fin dag,Berit:)

    SvarSlett
  2. Leste om den hos Beathe, hadde da ikke tenkt å lese den pga den kjedelige tittelen. Cricetklubben, liker jo ikke sport noe særlig, og da mistet jeg jo lysten til å lese denne. Heldigvis har jeg blitt mer overbevist, for den høres jo så bra ut:) Kos deg med boken!

    SvarSlett
  3. Denne høres så bra ut. Jeg er nødt til å få lest den snart! Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  4. Etter at to bloggere har nevnt denne boka i løpet av få dager, blir jeg litt nysgjerrig. Og da Beathe sammenlignet den med andre gode bøker fra fjerne land, enda mer.

    SvarSlett
  5. Jeg ble også nysgjerrig etter å ha lest om denne boken hos Beathe - virker som en bra historie!

    SvarSlett
  6. Har lest flere gode omtaler av den både hos Beathe og Solgunn.:)

    SvarSlett
  7. Jeg likte denne veldig godt, så det er bare til å kjøre på :)

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺