lørdag 8. juni 2013

Ukas illustrerte leses ute og gis bort!

Trykk på bildet for å kunne bla!
Jeg har kommet til Ukas illustrerte # 4, The Kite Runner av Khaled Hosseini. Boka kom ut i 2003 og filmatisert fire år senere. Til nå hadde jeg verken lest boka eller sett filmen. Det skal sies at jeg kom så langt at jeg kjøpte en DVD (riktignok ikke før det hadde gått så lang tid at den var sånn nice-price-film), men før jeg kom så langt at jeg fikk sett den, ble den filmen gitt videre som en improvisert bursdagsgave sammen med et par hjemmestrikka sokker...
Nå har jeg lest tegneserie-versjonen- eller den grafiske romanen, som det så fjongt blir kalt. Dette er nok en meget forenklet versjon i forhold til originalen, men noe annet kan man vel knapt tenke seg av en tegneserie? Tegningene er absolutt veldig gode, og jeg kan lett forstå at dette ble en stor kassasuksess- både på papir og lerret!


Som overskrifta sier, har jeg kost meg med denne ute- og jeg gir den gjerne videre til en annen som heller ikke har fått med seg denne klassikeren, eller til noen som har lest boka og/ eller sett filmen, men likevel/ også har lyst til å se hvordan den gjør seg i tegnet utgave!
Trykk for å komme til Isabellas gi-bort

Alt du behøver å gjøre er å legge igjen en kommentar. Hvis flere er interessert, kommer jeg til å trekke ut en den 26. juni- samme dag som Isabella trekker sin give-away. Og for å gjøre det enkelt; jeg kan oppgi akkurat de samme grunnene som henne, bortsett fra at jeg ikke kan påberope meg ei blogg-feiring, og nok har forlatt de tretti ;o)

Når det gjelder ute-lesing, så er det en helårs-syssel for meg. Med fare for å bli stemplet som gal, kan jeg fortelle at jeg gjerne kan rigge meg til ute, med reinsskinn, varmedress, fingeløse vanter (spesialstrikket for utelesing: man må jo kunne bla!!) og te i termokrus for å lese ute i femten minus...
Tenk å ha sitt eget lesetre...
På høsten har jeg alltid med meg ei bok i sekken når jeg skal på reinsjakt, og jeg har mitt eget lesetre! Det er ei helt perfekt gammal furu, grov og med tjukke grener der man kan sitte godt tilbakelent mot stammen mens man lar humla suse, drømme seg bort til helt andre verdner- og la reinen passere trygt forbi!
For anledningen: Der hvor roser aldri dør. Gunnar Staalesen. Boka viser litt dimensjonene på furua. Trykk HER for å lese hvordan det gikk da Stålesen ble med på jakt!!!

5 kommentarer:

  1. Jeg vil være med og vinne! Jippi.

    Jeg har lest boken (som jeg fikk i bursdagsgave en gang) men ikke sett filmen. Jeg tør ikke! Er så redd de fæleee scenene fra romanen noe jeg ikke kan bruke som unnskyld stort lenger da jeg nylig så Lars Von Triers Antichrist.

    SvarSlett
  2. Jeg har sett filmen og lest boken, så det hadde vært gøy å lese tegneserieutgaven - jeg blir med!

    SvarSlett
  3. Dette vil jeg gjerne være med på, har sett filmen men ikke lest boken.Grafiske romaner har jeg ikke lest noen gang så derfor hadde det vært supert å vinne.Ha en fin helg:)

    SvarSlett
  4. ÅÅÅ, ja dette blir jeg med på! Drageløperen grep meg fullstendig, både film og bok! Hadde vært flott å ha den som illustrert utgave også! Og så bra å bruke i undervisningen! Nå krysser jeg fingre og tær og alt jeg har!
    Ønsker deg en glad dag!
    Pia

    SvarSlett
  5. Så koselig det lesetreet ditt var:) Ble litt misunnelig, og må nok ut og lete etter lesetre jeg også etterhvert:) Hørtes jo så koselig ut å sitte der med reinskinn og termokrus (ikke noe gal i det hele tatt å være ute i 15 minus, du er jo bare en friskus...som er noe å være meget stolt av å være:)!) Takk for at du lager innlegg, det settes stor pris på! Morsomt var det også å lese og nydelige bilder. Gunnar Staalesen, skal jeg huske på en dag å ta med på tur:)Gratulerer med snart bursdag du også, morsomt at vi har på samme dag!:)Trekningen skjer forresten nå på mandag ikke 26...kanskje jeg har skrevet feil noen sted. Men det er nå på mandag. Blir spennende..synes jeg!:)

    Vil gjerne være med på din giveaway din også...har lest og sett drageløperen på film og synes det er en fantastisk bok og film. Gjorde virkelig inntrykk.Kunne godt tenkt meg å prøve meg på tegneserien også, virker jo så fin og fargerik:) Krysser fingre å tær!

    Ha en fantastisk søndag!:)

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺