tirsdag 29. april 2014

Mormor på vent

Det er på tide å komme litt inn i hverdagsrytmen igjen, og første grep i så måte blir å skrive et  tirsdagsinnlegg. Hvis noen fortsatt ikke har fått det med seg, så er tirsdager altså dagen for å skrive litt om bøker man har på vent, for å linke op til Beathes bokhylle som står for kalaset.

Det har -bokstavelig talt- gått mye i lydbøker hos meg i det siste. For meg er å høre lydbøker en helt annen underholdningsform enn å lese selv, men det gjør naturligvis at jeg får med meg mer litteratur enn jeg ellers ville gjort.

I fjor sommer hørte jeg Fredrik Backmans En mann ved navn Ove- en flott lydbokopplevelse! Nå er hans bok nummer to, "Mormor hilser og sier unnskyld" akkurat kommet ut i lydformat, lest av Kirsti Grundvig, og jeg er veldig spent på hvordan det blir.. Mange har lest den, og her kan man mildt sagt si at responsen spriker i alle retninger; fra magisk, fantastisk, eventyrlig, rørende, frodig, morsom og årets favoritt, til kjedelig, langdryg og årets skuffelse.

Det slår meg at det ikke kan være lett å skrive den vanskelige andreboka når den første ble en så stor suksess som historien om Ove og naboene! 
Dette er historien om sju år gamle Elsa som er spesiell, og som er veldig knyttet til bestemora si. Da den gamle damen dør, får Elsa i oppdrag å levere brevene mormoren skrev til naboene sine før hun døde- mormoren var nemlig av det slaget som kunne starte en krangel i et tomt rom, og har følgelig litt av hvert å be om unnskyldning for...
Jeg gleder meg til å høre historien!

9 kommentarer:

  1. Denne boken er på vent hos meg også. Jeg vet at den er på vei fra Bokklubben, og gleder meg noe innmari til å lese den :)

    SvarSlett
  2. Denne står på vent hos meg og, og jeg gleder meg til å lese den! Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  3. Den gleder jeg meg også til å lese :-)
    Ha en glitrende glad dag !

    SvarSlett
  4. Er spent på hva du synes om Mormor. Har lest så forskjellige meninger om den.. Lydbøker hører jeg også kun for å rekke å lese/lytter til flere bøker…:) Ha en fin dag.:)

    SvarSlett
  5. Tror jeg må slutte å lese alle anbefalinger fra dere! Det er så mange bøker jeg får lyst til å lese, og døgnet har ikke nok timer!

    SvarSlett
  6. Åh... det var den ja :) Nei, den likte jeg ikke i det hele tatt, og leverte tilbake halvlest. Håper du er i mer mormor-mood enn jeg var :)

    SvarSlett
  7. Jeg også likte godt boken om Ove, og har fått med meg at det er litt ymse meninger om denne, hvor man selv er vet en jo ikke før en har prøvd seg. Blir spennende å høre om den faller i smak hos deg.
    Ha en toppers ettermiddag:-)

    SvarSlett
  8. Har notert denne og debutboka på "ventelista". Det vert spennande å lese kva du tykkjer. God fornøyelse :-)

    SvarSlett
  9. Den här kommer jag nog också att avnjuta som ljudbok. Ser fram emot det. :-)

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺