torsdag 19. januar 2012

Peregrina med nytt skjerf og votter

La Peregrina
Cecilia Samartin

Juritzen/ Lydbokforlaget 2011
Lest av Gisken Armand
Spilletid: ca 14 timer.

Jeg leste den første boka Signor Peregrino da den kom ut for noen år sida, og likte den veldig godt. Så leste jeg Drømmehjerte som jeg også likte veldig godt. Så begynte jeg på Salvadorena, som ikke fenget i det hele tatt, og som jeg avsluttet ganske raskt. Så kom altså denne, som jeg egentlig ikke var spesielt gira på, men som de fikk inn som lydbok på biblioteket, og lydbøker er liksom noe anna,  jeg er litt mindre kresen da...
Det er to parallelle historier. Jamilet som forsøker å nøste opp i historien om Rosa, Signor Peregrinos store kjærlighet, og sin egen historie- som naturligvis henger sammen. Samtidig som Rosa forteller sin historie. For min del blir denne suppa kanskje litt i søteste laget, og som  Anette skriver; slutten oppfyller ikke akkurat forventningene.

Fordelen med lydbøker er selvfølgelig at man kan multitaske! Kjøre bil, støvsuge, lufte bikkja, eller gjøre håndarbeid. Mens jeg hørte denne, strikka jeg dermed et par votter (som ble litt for store) og et skjerf (som ble litt kortere enn jeg hadde tenkt), og fargene ville passet La Peregrina perfekt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺