søndag 6. mai 2012

Ny forfatter, ny bok, ny smakebit!

Dagen har gitt oss sol, skiføre og noen nye fregner på nesa. Ute har sola gått ned, det har blitt kuldegrader, men det er fortsatt søndag, og det er tid for en ny litterær smakebit! Jeg har akkurat lest de siste linjene i Fortellingen i Fiolinen- anmeldelse kommer straks- og jeg har funnet fram ei ny bok. Det kom et lite gavekort fra Bokkilden, og det ble blandt annet omsatt til Jill Mansells På øverste hylle.
Ikke alt er like lystbetont.
Det er rart med gavekort, rabattkoder og sånt noe; man lar seg friste og legger som regel mer i handlekurven enn man hadde bestemt seg for... Nu vel! På øverste hylle er klar, bokmerke er lagt fram, åpner på en tilfeldig side (som ble side 400) og leser:
Rennie nikket mot Tabitha, med sitt blonde hår og blide åsyn. "Vel, har du funnet den rette?" Han var ikke interessert i Tabitha selv, men i det siste hadde tanken på lykkelige par begynt å gjøre ham sjalu. "Nei," sa Connor. "Nei? Er det sant? Jeg trodde dere kom godt overens." "Ja, vi gjør det. Men hun er ikke den rette."
Hmm... jeg håper vel egentlig ikke dette er representativt for resten- den høres morsommere ut når man leser vaskeseddelen:
Nancy tror ikke sine egne øyne da hun åpner julegaven fra sin elskede- og finner en gressklipper. For det første er hagearbeid ikke akkurat det festligste hun vet, for det andre vet hun at Jonathan har kjøpt smykker i dyre dommer. Så hvem har fått diamantene?
Noen som har lest denne og kan si litt om hva jeg har i vente? Dette er første bok jeg skal lese av forfatteren så jeg er spent!
Klar for flere smakebiter? La deg friste hos Flukten fra virkeligheten - mens jeg jobber videre med forslag til nye vedtekter, veiforening og samvirkeforetak ;o)


4 kommentarer:

  1. Jeg har lest denne og min anmeldelse finner du her: http://beathesbokhylle.blogspot.com/2012/04/bokanmeldelse-pa-verste-hylle-av-jill.html.
    Jeg likte boken veldig godt og denne boken var mitt første møte med forfatteren også.

    SvarSlett
  2. Hehe, jeg har i hvtert fall ikke fått diamantene ;) Tror ikke jeg hadde likt å få en gressklipper av mannen om jeg visste at han hadde kjøpt diamanter - snakk om nedtur!
    Takk for herlig smakebit!
    Ønsker deg en gladglad dag!
    Pia xx

    SvarSlett
  3. Takk for smakebiten! Jeg har ikke lest noe av forfatteren, men det høres ut som en perfekt sommerbok :) Litt "off topic": Det glasset med brus syntes jeg levde farlig blandt to pc-er og en bok :) Du liker spenning u hverdagen, skjønner jeg! Ha en fin dag!

    SvarSlett
  4. Denne boken er på skal leses lista mi:) Den høres herlig ut:) Ha en flott uke:)

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺