søndag 27. mai 2012

Blogg-basar!

Nei-og-nei-og-nei!!!
Det er ikke bra å begynne forberedelsene for tidlig- og det er ikke bra å la ting trekke ut i langdrag!
Først kom jeg på at kanskje jeg også skulle gi-vekk... ett eller anna... Det er jo morsomt- og populært- og spennende. Så kom jeg på at det er jo ikke så innmari mange som leser akkurat denne bokbloggen, og det ville jo vært skrekkelig for selvfølelsen hvis ingen meldte seg på... Hmm...
Så gikk det litt tid, og jeg glemte faktisk at jeg hadde fått litt kalde føtter, men husket idéen om blogg-basar og bestilte noen snasne bok-relaterte premier fra en kjempestilig epla-butikk. I tillegg lagde jeg noen små trøstepremier selv, for når det er basar, er det jo nesten sånn at det er premie til alle ;o)
Så gikk det enda litt tid- og det er nå det både begynner å bli litt vel mye planlegging og å trekke i langdrag, dette her! Trøstepremiene har på en måte litt med 18. mai å gjøre, så jeg mente å ha trekning på den datoen- men dagen, den kom og gikk, uten at noe hadde blitt lagt ut på bloggen.
Så gikk det enda litt tid, og jeg oppdaget at jammen var det ikke lenge igjen før jeg hadde posta hundre innlegg; det kunne jo vært en fin anledning!? Og dette er innlegg nummer 101... Men det er jo også et symetrisk, fint tall og nå blir det!! Toget for jubileer og markeringer har gått, så da burde jeg finne på noe annet å "konkurrere" om, men jeg har ikke funnet på noe artig spørsmål og ikke har jeg tenkt å la dette bli en enda mer langtekkelig greie...

Derfor: Enklere blir det ikke:
Legg igjen en kommentar- du kan gjerne skrive noe om lesing, bøker, ting som blir utsatt eller noe annet du synes passer, så blir det utdeling av premier- kanskje det blir noe til alle?- 10. juni!

Forresten: de som ikke har blogg, bør kanskje legge igjen e-postadressa si, slik at de kan få et hint hvis de vinner..

Tjola-hopp!

Ps. For å bidra til at selvfølelsen min ikke blir helt knekt, kan dere gjerne lange en sånn link på sida av bloggen deres, med blidet øverst her f. eks. Det hjelper sikkert både for selvfølelsen min og vinnersjansene deres :o)

36 kommentarer:

  1. Dette vil jeg selvfølgelig være med på:-) En artig variant av giveaway. Kjenner absolutt til det der med at ting skjer ikke alltid når man planlegger det skal skje og tiden flyr jo så fort av sted. Jeg skal sette bildet over her på sidemenyen på bloggen min og ønsker deg lykke til med Bazaren:-) ha en fin Søndag videre:-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det massevis av små og store premier, eller sant å si er det flest små, men uansett: det er bare å krysse fingre!

      Slett
  2. Jeg vil gjerne være med på basaren din! Jeg skriver et sammendrag innlegg på mandagene og skal prøve å få med en link da.
    Jeg har nettopp hatt en skikkelig "jeg utsetter ting" - en bok jeg skulle skrevet om for en måned siden skrev jeg om i går. Det er rart hvordan tiden flyr :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nederst i dette innlegger har jeg fått med link til basaren din: http://astridterese.wordpress.com/2012/05/28/its-monday-what-are-you-reading-28-mai/

      Slett
    2. Takk for at du sprer det glade budskap- det gir deg ekstra vinnersjanser: tvi-tvi!

      Slett
  3. Så spennende med bok-bazar! Den vil jeg gjerne være med på :) Skal prøve å få det til på sidemenyen min, men jeg er ikke helt sikker på når det blir. Knoter litt for tiden, for det går ikke an å høyreklikke på datamusa, men jeg håper det ordner seg snart :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Lykke til- både med musa og basartrekninga ;o)

      Slett
  4. Jeg vil gjerne være med på dette, Berit! Jeg skal reklamere litt for deg på bloggen og på bloggens Facebook-side. Dette er en første bok-basaren jeg deltar på forresten :)

    Et lite tips forresten, man får lettere kommentarer på innlegg når man skrur av ordgodkjenningen på kommentarene ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he.. også jeg som irriterer meg sånn når den ordbekreftelsen dukker opp på andre blogger, da gitt. Var sikker på at den var fjerna, men det var visst på den andre bloggen min, det! Nå er den borte her også- takk for hintet, og lykke til den tiende!

      Slett
  5. Som dronningen av utsettelser, elsket jeg virkelig å lese innlegget ditt og vite at jeg ikke er alene her i verden! Det kan nok hende jeg skriver et lite innlegg i i bloggen min i morgen også, og kanskje til og med på FB-sdein min. Så kanksje føler du deg litt bedre? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er overveldet over at så mange reklamerer for blogg-basaren! Dere er kjempesøte!

      Slett
  6. Hehe, måtte le litt av innlegget ditt. Kjenner meg igjen i disse utsettelsene. Spesielt i forbindelse med eksamner da, må jeg ærlig innrømme. Man har jo så god tid i starten på semesteret, og vips! så var all den tiden på magisk vis borte, og pensumhaugen gigantisk. Men det pleier å gå bra til slutt. :P

    Spennende med basar, og den epla-butikken hadde mye fint. Jeg vil være med! :) Jeg skal se om jeg ikke skriver et lite innlegg om dette på bloggen min i morgen, så får vi håpe at mange deltar. :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Sånn, da er ordet spredd videre her: http://bokelsker.wordpress.com/2012/05/28/blogg-basar-hos-berit-pa-boker-bokhyller/ :)

      Slett
    2. Så snille dere er! Tenk hvis alle mennesker kunne fått opplevd et lite snev av det dere viser... Menneskeheten ville blitt flere hakk lykkeligere!

      Slett
  7. Kjekt med basar! Eg er med og du skal sjå at det er mange andre som også vil vere med! Ein plass må man starte, og neste basar blir sikkert enda større og populær :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Stor stas med all respons og vennlige ord!

      Slett
  8. Dette er jo en superduper ting:) så klart vil jeg være med.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jepp! Nå er du også telt! Dvs. ikke sånn TELT, men jeg telte deg- og kanskje blir det gevinst?!

      Slett
  9. For en herlig post og så morsomt med basar! Jeg vil gjerne være med, og jeg har skrevet et innlegg på bloggen min:

    http://siljeblomst.wordpress.com/2012/05/28/blogg-basar-hos-berit-pa-boker-bokhyller/

    SvarSlett
  10. Spennende giveaway:) Melder meg gjerne på!:) Skal lage et innlegg senere om denne giveawayen:)

    SvarSlett
  11. Jeg vil gjerne være med på blogg-basar:-) Jeg har skrevet om den på bloggen min sin facebook-side og Twitter. Jeg kjenner meg også igjen i dette med utsettelser. Jeg hadde min første konkurranse før advent og da hadde jeg tenkt på ulike anledninger lenge før jeg endelig gjorde det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Kjempe takknemlig for all reklame; måtte hell og lykke følge deg, både når det blir trekning og selvfølgelig ellers også :o)

      Slett
  12. Det var mange fine grunner til å melde seg på denne basaren inne på den epla-butikken :) Har ingen blogg, men følger med på mange av dere fast. Man får aldri for mange lesetips, eller litterært påfyll :)

    Epostadressen er meltvik(a)hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg digger den epla-butikken og jeg syntes det var litt vanskelig å velge bøker som premie, så da ble det basar, med litt av hvert på premiebordet i stedet. Gleder meg til å vise fram gavinstene etterhvert!

      Slett
  13. Så spennende, jeg vil også gjerne være med! :) Har også blogget om basaren din. :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Så snilt gjort- og så fin blogg du har! Lykke til den tiende :o)

      Slett
  14. Her er linken til innlegget om basaren:http://ininasbokverden.blogspot.com/2012/05/blogg-basar-hos.html

    SvarSlett
    Svar
    1. Dere er så snille og søte! Takk for at du reklamerer for basaren- det gir ekstra vinnerlykke får vi tro- det gir i hvertfall ekstra vinnersjanse!

      Slett
  15. Jeg har det med å utsette å ta oppvasken, noe som er fryktelig tåpelig siden det går så fort som bare det når jeg først setter i gang!! Nå kan jeg fortelle at den har vokst og er i veien på den måten at jeg nesten ikke får til å fylle ett glass med vann på kjøkkenet. Nå må du ikke bli redd, den er ikke SÅ stor, det er bare det at jeg nesten ikke har noe benkplass på det lille, nette kjøkkenet mitt. Nå har jeg bestemt meg, jeg SKAL ta oppvasken i kveld før jeg legger meg. Men akkurat nå har jeg vært så flink og laget en ordentlig middag og er så mett at å bevege seg høres grusomt ut. Da vil jeg mye heller bare sitte her i sofaen noen timer.

    Jeg vil gjerne være med på konkurransen din, selv om jeg ikke aner hva du gir bort. Nå er jeg fryktelig nysgjerrig. Jeg skal også så klart lage ett innlegg i bloggen min nå med en gang, der jeg forteller om konkurransen din og linker de videre hit. Jeg har ikke så mange lesere enda da, men noen har jeg ;)

    Klem fra Heidi :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg fikk faktisk til å lage en slik link på høyresiden på bloggen min med det vakre bildet med den blå fuglen! Det har jeg aldri prøvd før så det var artig!

      Slett
  16. Morsom konkurranse, jeg vil også være med. Delte link til konkurransen på Faceboksiden for bloggen min og på Twitter for noen dager siden, glemte bare å kommentere her :)

    SvarSlett
  17. Det er lenge siden jeg har vært på basar. Oppvokst på Vestlandet hvor det er veldig vanlig, her på Østlandet er det knapt noen som har vært på basar. Og ikke vet de hva åresalg er.... Jeg syntes åresalg var det mest spennende, selv om alle holdt pusten da den fine dukka skulle loddes ut:-)

    Veldig fin konkurranse!

    SvarSlett
  18. Hei :)
    Morsom ide!
    Jeg liker å lese "bokblogger" som bloggen din, fordi de gir meg masse inspirasjon til hva jeg vil lese.
    Føler ofte jeg får mer informasjon om boka enn i foreksempel blader eller aviser. I tillegg dukker det stadig opp ting som er nytt for meg og det er gøy! :)
    Jeg er veldig glad i å lese selv, men det hender det blir litt bortglemt og da er det greit med litt inspirasjon :) :)

    (signe@epost.no)

    SvarSlett
  19. Hei. Jeg vil gjerne være med på lotteri. Er en skikkelig bokorm, og i dag minnet du meg på en bok jeg har lest for lenge siden. Inspirerende å lese bloggen din. Det jeg utsetter er husarbeid, enkelt og greit. Jeg maler heller en vegg enn å tørke støv. Klem, Drude

    SvarSlett
  20. Jeg vil være med! Jeg prøver å få til å lage sånn liste som du har på siden,men har ikke fått til enda X)
    Akkurat nå leser jeg Wuthering Heights for første gang. Merksnodig bok. Dvs, jeg leser minst fire bøker. Har en bok i hvert rom, som jeg pleier. Og en i bilen. Og et par på telefonen. *host*
    klem fra Marielle

    SvarSlett
  21. Blogg-basar høres gøy ut. Linker til basaren på bloggen min, og har lagt meg til som følger av bloggen din. Jeg elsker å lese, og finner masse inspirasjon på bokblogger

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺