søndag 27. mai 2012

Smakebit og basar-reklame!

Søndag før enda en søndag; bedre blir det vel ikke? Dagen skal tilbringes ute i sola, med epler, kald drikke og Tigerens kone, som jeg akkurat har begynt å lese i. Foreløpig har jeg ikke fått helt taket på historien, men av anmeldelser og omtaler jeg har lest, trur jeg dette skal bli en stor fornøyelse.

Forlaget presenterer den slik:
På et krigsherjet Balkan sørger den unge Natalia over bestefarens død, og grubler over hvorfor han forlot familien for å dø på et feltsykehus langt hjemmefra.

Etter hvert finner hun ut at bestefaren, som var en anerkjent lege, lette etter en mystisk vagabond som kalte seg Den udødelige mannen. Natalia bestemmer seg for å finne ham. Men Den udødelige mannen er bare en liten del av mysteriet rundt bestefarens siste dager, et mysterium som leder henne til den fantastiske historien om tigerens kone.
Hos Flukten fra virkeligheten er det flere smakebiter, og den jeg byr på i dag, er fra begynnelsen av andre kapittel, side 35, i nevnte bok:
Rålekker framside!!
Alt som trengs for å forstå bestefaren min, ligger mellom to fortellinger: historien om tigerens kone og historien om mannen som ikke kan dø. Disse fortellingene løper som skjulte elver gjennom alle de andre historiene i livet hans - om bestefars tid i hæren, hans store kjærlighet til min bestemor, årene han tilbragte som kirurg og despot ved universitetet.

Så var det reklamen! Klikk på bildet helt oppe til høyre og bli med på basar; lodd til alle og premier til mange

14 kommentarer:

  1. Av og til tar det lengre tid å komme inn i historien, tusen takk for smakebiten:-) Og jeg er spent på å høre hva du syntes om boken etterhvert.
    Ha en fin dag videre og kos deg med lesingen:-)

    SvarSlett
  2. Det hørtes ut som en interessant bok. En flott smakebit :-)
    Ha en riktig fin søndag!

    SvarSlett
  3. Dette har jeg hørt mye fint om, kos deg med boken :)

    SvarSlett
  4. Spennende smakebit. Denne boken var ny for meg :)

    SvarSlett
  5. Det var en fin smakebit. Høres interessant ut. Ha en fortsatt fin søndag. :)

    SvarSlett
  6. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  7. Tigerens kone har jeg hørt både godt og mindre godt om, men jeg håper du liker den, Berit :) Jeg skrev feil navn på min forrige kommentar for jeg fikk det for meg at jeg var innom Beathesbokhylle(flaut!). Håper du koser deg ute i solen!

    SvarSlett
  8. Høres interessant ut :)

    SvarSlett
  9. Vi trenger å ha med oss en del bøker på ferie i sommer, så anbefalinger er kjærkomne nå! Jeg skal følge med videre!

    SvarSlett
  10. Denne boken har jeg hørt så mye fint om!! Gleder meg til omtalen din :-)

    SvarSlett
  11. Historier i historien, høres spennende ut!

    SvarSlett
  12. Denne boka har jeg hørt om! Håper du får en fin leseropplevelse!

    SvarSlett
  13. Blir spennende å lese denne boken. Tusen takk for smakebiten! :)

    SvarSlett
  14. Håper at du kommer inn i boka snart - det er jo noen bøker som man må gi en del sider før det tar seg opp. Smakebiten var fin, og jeg håper du skriver en omtale når du er ferdig med boka :-)

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺