mandag 19. november 2012

Klipp og lim!

Husker dere hvor mange timer vi kunne sitte ved for eksempel kjøkkenbordet med gamle ukeblader, saks og lim? Mens det skumra ute og radioen stod på akkurat litt for lavt til at vi kunne høre de dårlige nyhetene, men høyt nok til at vi hørte sangene de spilte innimellom. Og det spraka i ovnen og katta strekte seg fornøyd og sprikte med klørne før ho enda mer fornøyd kroa seg sammen og mòl videre...
Tank at vi ett eller anna sted på vei til voksenlivet slutta med det!
Nå har jeg tatt det bittelitt videre. Jeg kjøpte ei kassert biblioteksbok for en tier, fant fram ei fillete bok fra 1861- og ikke minst saks, lim og maleskrin. Her er det jeg fikk til i går kveld, mens radioen stod på litt for lavt til at jeg kunne høre de dårlige nyhetene, men høyt nok til at jeg hørte musikken, det spraka i ovnen og katta var bytta ut med hunder, men de lå også å kosa seg i varmen.



13 kommentarer:

  1. Så flotte de ble !! Nå ble jeg inspirert til å lage flere bilder selv. D

    SvarSlett
  2. Fine ideer! Artig med nye ideer.

    SvarSlett
  3. Så fine! Eg er imponert, sjølv har eg elleve tommeltottar når det gjeld formingsaktivitetar.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg garanterer at du hadde klart disse; kunsten er nok å finne ei bok med fine illustrasjoner, og kanskje være litt nøye med klippinga..!

      Slett
  4. Wow, så NYDELIGE!! Lager du på bestilling? ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. He-he; veldig hyggelig sagt, men det er så enkelt at hvem som helst kan klare det ;o)

      Slett
    2. Med mine ti tommeltotter har jeg mine tvil, men det er jo bare å prøve ;) Tusen takk for koselig kommentar hos meg i går. Ja, vi er jo forskjellige og skjønner godt argumentet ditt om at enkelte utfordringer fører til mere stress enn moro. Jeg har aldri prøvd noe liknende før, så jeg er kjempespent på hvordan resultatet blir. Ha en super dag, klem fra Anette :)

      Slett
  5. Du drepte ...en bok. Fra 1861. *fråde*

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei-nei!! Den var allerede død! Det jeg har gjort, er å gi den nytt liv!!!

      Slett
  6. Det ble kjempefine bilder!

    Ang. det med grafiske romaner ble jeg jo veldig nysgjerrig selv så det var interessant å finne ut av forskjellene. Håper du forsøker deg på denne sjangeren, jeg er spent på hva du synes :)

    SvarSlett
  7. Det var utrolig fine bilder! Jeg lager bokmerker, også ved hjelp av en gammel bok. Det er utrolig koselig å sitte på kjøkkenet, med radioen på, og lage noe :-)

    SvarSlett
  8. Åh, det ble skikkelig fint! :) Fikk lyst å ta en tur for å se om jeg finner noen kasserte bøker jeg også!

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺