søndag 13. august 2017

Liebhaberne, Anne, Margido og Berit på bærtur

Jeg er litt glad for at det er flere bokbloggere enn meg som har latt blogging gå på sparebluss i sommer. Jeg er ikke fullt så glad for at det for min del ikke bare er blogginga som har gått for lut og kaldt vann, men lesinga også. Jeg skjønner ikke hva som har skjedd!! Jeg har definitivt ikke vært spesielt opptatt med andre ting, jeg har bare ikke funnet ro til å lese- jeg har ikke klart å konsentrere meg, rett og slett. Det har blitt litt tvangslesing for å prøve å finne igjen lesegleden, men det har altså butta i mot.
Nå har jeg lasta ned Anne B. Ragdes aller nyeste lydbok, Liebhaberne, for jeg husker hvor hyggelig det var å møte igjen Torunn, Margido og resten av klanen da jeg hørte "Alltid tilgivelse", og har dermed et lønnlig håp om at de skal få meg ut av hengemyra. Jeg er nok antakelig så langt unna en liebhaber som man kan komme, men akkurat villbringebær- det er jeg svak for og snubler rundt med bærspannet mitt og hamstrer så jeg skal ha- ikke bare litt- men mest mulig i fryseren til vinteren! Planen er i dag som i går: Ta med meg Anne og Margido på bringebærtur!

3 kommentarer:

  1. For noen flotte bringebær, fikk vann i munnen av dette bildet. Jeg tenkte litt på denne tittelen, Liebhaberne men fikk meg aldri til å google det. Så gøy at du gjorde det, nå fikk jeg grunnet litt over hvem som er samleren. Selv om jeg har lest boken ga ikke tittelen en umiddelbar mening :)

    SvarSlett
  2. Denne er på vei hjem til meg forhåpentligvis, ser frem til å lese den. Liebhaberne, det må jo være Erlend og Krumme tenker jeg, er det ikke de som samler på slike glassfigurer eller hva det er?

    SvarSlett
  3. Må nok lese denne boka, syns jeg kjenner gjengen fra Byneset etter hvert. Apropos Liebhaber, her på Smøla, nærmere bestemt på Veiholmen, har vi en knøttliten, sjarmerende kafé som heter Liebhaber. Men den har en mer dramatisk historie, da navnet kommer fra en båt med navn Liebhaber, som gikk ned ved et skjær utenfor øya.

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺