fredag 1. februar 2013

Ny måned, nye og gamle favoritter




Januar gav meg mange utrolig flotte lesestunder, og med fare for at noen går lei på grunn av stadige gjentakelser... Spesielt de to siste bøkene jeg leste, Jamrachs menasjeri og I en annen verden var uforglemmelige! Jeg har enda ikke tatt fram noen ny bok som skal få konkurrere om favorittstempelet, men jeg sa vel at jeg i månedsskiftet skulle gi bort ei anna favorittbok- eller favorittbøker, nemlig de tre første Britt Karin Larsen skrev om livet til skogfinnene, så nå er det gjort! (Med lapper i en hatt (eller egentlig ei lue, men det høres ikke like fint ut))

Det viste seg at de nest-siste skal bli de første, og vinneren er Elin, helt uten blogg, men som forhåpentligvis og trolig kommer til å kose seg med disse!! Hipp-hipp og gratulerer ;o)
Du kan sende meg en e-post med adressa di så går den rett over helga!

Jeg har forresten prøvd meg på en ny ordsky. Sånn så januar ut her på bloggen:

7 kommentarer:

  1. Oi, den ordskyen var fancy!
    Både Jamrachs menasjeri og I en annen verden er ukjente bøker for meg, nå ble jeg nysgjerrig... Og så har jeg reservert første bok i serien til BK Larsen på biblioteket, så venter utålmodig på å få klørne i den. Jeg har en sterk mistanke om at de bøkene kan bli favoritter hos meg også etter hvert!
    God helg. :)

    SvarSlett
  2. Takk for gode tips. Eg hadde heller ikkje fått med meg to av bøkene, og dei er no ført opp på lista. Men har såvidt starta å lese (s. 105) den første bok i serien om folket på Finnskogen. Absolutt fornøgd med det eg har lese så langt, og eg les av dine omtalar at du er strålande fornøgd :-)God ny lesemånad!

    SvarSlett
  3. Jeg finner ikke epostadressen din, men legger igjen kommentar om at du vant en av de norske bokpakkene hos meg i jubileumskonkurransen. Hvis du sender meg en epost på bokelskerinnen@gmail.com med tittel på den boken du ønsker aller mest å få og adressen din, så skal jeg få sendt deg bøkene så fort som mulig. Gratulerer :)

    SvarSlett
  4. Oj, jeg trodde et øyeblikk det vare jeg som var så heldig, men jeg har da vitterlig blogg. Gratulerer til min navnesøster. :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tenker vi sender avgårde en trøstepremie, jeg! Det er ikke rettferdig hvis den som kommer så nær, både når det gjelder loddnummer OG NAVN ikke får noe som helst ;o)

      Slett
  5. Så fin ordsky - hvordan har du laget den?

    Gleder meg til å sjekke ut forfatteren av "I en annen verden" nærmere - både hun og boken virker veldig interessante : )

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ikke sittet i timesvis og knota sammen ordskyen selv...
      Man går bare inn på wordle.net og legger inn det man ønsker å lage sky av! Når det er så enkelt at til og med jeg har fått det til, trengs det ikke engang en forklaring ;o)

      Slett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺