fredag 8. desember 2017

Boksnack #3 Neiden 1970

Skjermdump av e-post sendt for å holde lesetreninga i gang!


https://www.cappelendamm.no/_skjonnlitteratur/romaner/neiden-1970-ingeborg-arvola-9788202540647
Klikk for å komme til forlagets nettside
https://www.forlagsliv.no/paafyll/2015/10/22/ingeborg-arvola-gir-det-tapre-barnet-et-ansikt-og-en-stemme/
Klikk for å lese det fine forfatterintervjuet på Forlagsliv
Ellers er det bare det å legge til at jeg er skikkelig forundra over at denne ikke har fått mer oppmerksomhet og flere lesere enn dan har, for dette er virkelig noe av det beste norske jeg har lest/ hørt på lang, lang tid. Jeg er redd mange bokbloggere har så stort fokus på årets bøker, at denne blir skjøvet ut av leselistene. Synd, for denne er jeg sikker på at mange ville hatt stor glede av- også er den ikke lang, ca 170 sider, det burde det da gå an å få skvist inn?!
Solgunn har skrevet rosende om boka og gir den terningkast 6. Les! Les!

*******************
Neiden 1970 av Ingeborg Arvola
Lydbok lest av forfatteren (og det er en fryd å høre henne lese replikkene til finnsk-norske tanter!)
Lydbok hørt på Storytel (betalt abonnement)

1 kommentar:

  1. Hei! Jeg lytter også til denne boka nå. Ble først nysgjerrig på boka pga tittelen. Vi er i Neiden hver sommer på hytta; min samboer har slekt der. Jeg tenkte at dette ville være en dyster bok, men det er den ikke. Trist, jo, men forfatteren forteller så nydelig om alt som er fint gjennom oppveksten også. Hun får fram gode minner på en veldig fin måte. Enig i at denne boka anbefales! Liker veldig godt å høre Arvola selv fortelle, veldig levende!

    SvarSlett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺