fredag 2. desember 2016

Kjære Julenisse 1

Nå skal jeg gå rett på sak, ikke noe smyge seg rundt grøten eller hinte forsiktig. 
I dag er det andre desember, julemåneden er over oss, og det er det sikkert mange som er glad for, men det gjelder altså ikke meg. Det er vel ikke akkurat slik at jeg gruer meg til juleforberedelser, julegaver, juletre, julekaker og alt annet som begynner med "jul", men noe særlig hurramegrundt og svingesegkretsenogneier er det ikke å spore her.
Det jeg lurer på, er om du kunne vurdere om vi kanskje kunne avlyst jula, om enn bare en eneste gang? Jeg skjønner det om du avfeier det som uaktuelt for i år,  for selv om det selvfølgelig er hundre prosent galskap, er det jo mange som er godt i gang med arrangementet allerede. Likevel håper jeg du kan vurdere det for neste år. Hvis du hadde tatt en rask avgjørelse, kunne folk fått beskje med en gang jula er over for i år, så får de tid til å venne seg til tanken. Eventuelt kunne de fått melding allerede FØR jul, slik at de kunne ta´n helt ut. Jeg skjønner at det vil føre til stor ståhei og at mange blir skuffet, men er det egentlig så ille om vi som IKKE gleder oss til jul, kunne få en stille og rolig desember den ene gangen? Det ville kanskje fått den positive bieffekten, at folk hadde begynt å tenke litt over hva de egentlig har gjort jula til? De fleste SIER riktignok at det er samvær med familie og venner som er det viktgste med jula, men det er virkelig ikke slik de oppfører seg! Synes du ikke det hadde vært interessant å gi folk en liten vekker? 
Sånn. Det var det jeg hadde på hjertet for denne gang. Håper du tenker litt over ideen min, og at du tar deg tid til å svare.

Mvh Berit

2 kommentarer:

  1. Jeg er helt for! Avlyser gjerne neste jul, og alle de som kommer etter. Når kolleger pynter med rødt og nisser allerede 28 november, og er stolt og kry, da sitter jeg og undrer meg over hvor dette genet tok veien da jeg ble laget.
    Her i huset drar jeg frem to lilla duker som min mamma har sydd til meg for 25 år siden, pg en gren med 5-6 dingledangler i sølv og det er alt. Akkurat nå feirer jeg at jeg har pakket inn min siste julegave, og er vel fornøyd med å kunne tilbringe resten av desember i ro og fred for kaoset.
    Håper du får mange med deg på å sette strek over alt som begynner med jul- :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så bra at du stemmer for avlysing! Det er så mye rart med den julefeiringa, og det er virkelig MANGE grunner til at man bør stoppe opp litt og tenke litt over hva det egentlig er så styrer oss/ folk flest. Vi får se hva det evt kan komme ut av dette- when you wish upon a star, osv... Man kan jo alltids håpe!

      Slett

Hva synes du? Enig? Vet ikke helt? Legg gjerne igjen en kommentar ☺